תלמוד בבלי מסכת ברכות דף נד עמוד א תנו רבנן: הרואה מעברות הים, ומעברות הירדן, מעברות נחלי ארנון, אבני אלגביש במורד בית חורון, ואבן שבקש לזרוק עוג מלך הבשן על ישראל, ואבן שישב עליה משה בשעה שעשה יהושע מלחמה בעמלק, ואשת…
בבלי ברכות לה, א אשכחן לאחריו, לפניו מנין! הא לא קשיא, דאתיא בקל וחומר: כשהוא שבע מברך - כשהוא רעב לא כל שכן?
נתיבות עולם נתיב העבודה פרק ו משלימות העבודה הזאת שיהיה מכיר ויודע כי הוא יתברך עלתו והעלול מקבל מן העלה עד כי נפשו תולה בעלה הוא השם יתברך וממנו יתברך חיותו וכל אשר צריך אליו.
נתיבות עולם נתיב העבודה פרק ה משלימות עבודה הזאת: שם (ח' ע"א) אמר רבי חסדא לעולם יכנס אדם שני פתחים שני פתחים סלקא דעתך אלא אימא שיעור שני פתחים ואחר כך יתפלל.
נתיבות עולם נתיב העבודה פרק ג ובפרק קמא דתענית (ב' ע"א) תניא לאהבה את ה' אלהיכם ולעבדו זו תפלה או אינו אלא עבודה תלמוד לומר בכל לבבכם איזה עבודה שהיא בלב הוי אומר זו תפלה, הרי התפלה היא עבודה אל השם יתברך. ומה שנקרא ה…
משלי פרק כח פסוק ט מֵסִ֣יר אָ֭זְנוֹ מִשְּׁמֹ֣עַ תּוֹרָ֑ה גַּֽם־תְּ֝פִלָּת֗וֹ תּוֹעֵבָֽה: נתיבות עולם נתיב העבודה פרק ב שלמה המלך עליו השלום רצה לומר בזה, כי שני דברים ניתנו לאדם מן השם יתברך התורה והנפש, וא…
משלי פרק טו פסוק ח זֶ֣בַח רְ֭שָׁעִים תּוֹעֲבַ֣ת ה' וּתְפִלַּ֖ת יְשָׁרִ֣ים רְצוֹנֽוֹ:
העמדת שאלת הסבל, טוענת היהדות אפשרית היא בשתי דימנסיות נפרדות גורל ויעוד. היהדות הבחינה תמיד בין קיום גורלי לקיום יעודי, בין האני יליד הגורל להאני בן היעוד. בהבחנה זו צפונה תורת הסבל שלנו.
אדם הראשון היה אביה של הקהילה הטבעית, זו שלא נגאלה. אברהם היה אביה של הקהילה הרוחנית זו שזכתה להיגאל. אדם הראשון חטא ופעל בניגוד לרצונו של האלוקים. אברהם הכריז